3. června 2016, 12:30
Tomáš ZatloukalDruhá světová válka se blíží ke konci a Hitlerova Třetí Říše se pokouší o poslední zoufalá tažení. Přelom roku 1944, Ardeny. Právě v hustě zalesněném terénu belgicko-lucemburského pohoří probíhá dlouhá, téměř šestitýdenní bitva, v níž Američané, Angličané a další spojenci ničí závěrečný německý pokus o zvrat v největším válečném konfliktu v dějinách lidstva. O důležité vítězství se výrazně přičiní i 101. divize, známá též jako "Řvoucí Orli". A právě v této divizi o desítky let později sloužil Vincent Viola, majitel floridských Panterů, který chce novým znakem i trikoty vzdát hold hrdinství vojáků bojujícím v neprostupné krajině Arden.
Americký miliardář je mimořádně hrdý na svou vojenskou minulost a již dlouho se spekulovalo o tom, že to výrazně promítne také do svého hokejového klubu. Již v prosinci se objevily první zprávy tvrdící, že Panteři výrazně změní, poprvé od svého vstupu do NHL v roce 1993, logo a že nově bude výrazně inspirováno znakem 101. divize. Před časem pak na internet skutečně unikl výtvor, který tento "drb" potvrzoval a mnozí jej označovali za utajovanou podobu chystaného symbolu (více čtěte zde).
Dnes v noci se veškeré zvěsti do puntíku potvrdily, dokonce i ty mluvící o lehkém "vykradení" montrealských Canadiens. Před několika týdny uniklé logo je skutečně novým floridským znakem a floridské dresy opravdu mají barevný pruh uprostřed po vzoru Habs (v Montrealu snad budou shovívaví). Viola řekl o změně klubové "image", tedy vzhledu, následující věty: "Myslím, že logo ukazuje kuráž, což je podle mě základní myšlenka každého správného hokejového znaku. Chtěli jsme vytvořit něco, s čím odstartujeme novou tradici postavenou na kuráži, nesobeckém odhodlání a týmové honbě za vítězstvím."
John Viola, jenž pečlivě a často koukal pod ruce designerům v Reeboku, kteří měli celé dílo na starost, řekl: "Velký důraz jsme kladli na to, abychom spojili to, co starý design říkal o identitě našeho mužstva, s naší touhou po dalším vývoji. V roce 1993 jsme byli novým klubem, šlo o éru zbytečně detailních a příliš barevných log a skákající panter cenící zuby dával v tomto kontextu smysl. Chtěli jsme vtrhnout na scénu. Teď je nám 22 let a jsme stabilní klub na vzestupu a jdeme kupředu k velmi slibným zítřkům. Chtěli jsme tedy symbol, který bude odrážet dospělost. Nový panter necení zuby, již nepotřebujeme na lidi křičet, aby dostali strach. Děláme to na ledě."
Former #FlaPanthers captain Olli Jokinen models the captain patch on sleeve pic.twitter.com/28CPt7nl3a
— George Richards (@GeorgeRichards) 2. června 2016
Nové floridské trikoty přinášejí zajímavé prvky. Třeba čísla na ramenou a hlavně přesun označení pro kapitána a alternativního kapitána na rukáv, pochopitelně jde o další vojenskou aluzi. Domácí dres bude mít ve znaku nápis Panthers, venkovní Florida. Barevné schéma se drží minulosti, byť i ono doznalo lehkých úprav. Jak se vám floridská proměna líbí?
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz
© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.