bahis siteleri

NHL.cz na Facebooku

Čest válečným hrdinům. Panteři mění kabát, představili logo i dresy

3. června 2016, 12:30

Tomáš Zatloukal

Druhá světová válka se blíží ke konci a Hitlerova Třetí Říše se pokouší o poslední zoufalá tažení. Přelom roku 1944, Ardeny. Právě v hustě zalesněném terénu belgicko-lucemburského pohoří probíhá dlouhá, téměř šestitýdenní bitva, v níž Američané, Angličané a další spojenci ničí závěrečný německý pokus o zvrat v největším válečném konfliktu v dějinách lidstva. O důležité vítězství se výrazně přičiní i 101. divize, známá též jako "Řvoucí Orli". A právě v této divizi o desítky let později sloužil Vincent Viola, majitel floridských Panterů, který chce novým znakem i trikoty vzdát hold hrdinství vojáků bojujícím v neprostupné krajině Arden.

Americký miliardář je mimořádně hrdý na svou vojenskou minulost a již dlouho se spekulovalo o tom, že to výrazně promítne také do svého hokejového klubu. Již v prosinci se objevily první zprávy tvrdící, že Panteři výrazně změní, poprvé od svého vstupu do NHL v roce 1993, logo a že nově bude výrazně inspirováno znakem 101. divize. Před časem pak na internet skutečně unikl výtvor, který  tento "drb" potvrzoval a mnozí jej označovali za utajovanou podobu chystaného symbolu (více čtěte zde).

Dnes v noci se veškeré zvěsti do puntíku potvrdily, dokonce i ty mluvící o lehkém "vykradení" montrealských Canadiens. Před několika týdny uniklé logo je skutečně novým floridským znakem a floridské dresy opravdu mají barevný pruh uprostřed po vzoru Habs (v Montrealu snad budou shovívaví). Viola řekl o změně klubové "image", tedy vzhledu, následující věty: "Myslím, že logo ukazuje kuráž, což je podle mě základní myšlenka každého správného hokejového znaku. Chtěli jsme vytvořit něco, s čím odstartujeme novou tradici postavenou na kuráži, nesobeckém odhodlání a týmové honbě za vítězstvím."

John Viola, jenž pečlivě a často koukal pod ruce designerům v Reeboku, kteří měli celé dílo na starost,  řekl: "Velký důraz jsme kladli na to, abychom spojili to, co starý design říkal o identitě našeho mužstva, s naší touhou po dalším vývoji. V roce 1993 jsme byli novým klubem, šlo o éru zbytečně detailních a příliš barevných log a skákající panter cenící zuby dával v tomto kontextu smysl. Chtěli jsme vtrhnout na scénu. Teď je nám 22 let a jsme stabilní klub na vzestupu a jdeme kupředu k velmi slibným zítřkům. Chtěli jsme tedy symbol, který bude odrážet dospělost. Nový panter necení zuby, již nepotřebujeme na lidi křičet, aby dostali strach. Děláme to na ledě."

Nové floridské trikoty přinášejí zajímavé prvky. Třeba čísla na ramenou a hlavně přesun označení pro kapitána a alternativního kapitána na rukáv, pochopitelně jde o další vojenskou aluzi. Domácí dres bude mít ve znaku nápis Panthers, venkovní Florida. Barevné schéma se drží minulosti, byť i ono doznalo lehkých úprav. Jak se vám floridská proměna líbí?

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.